București, 6 aprilie 2020

Cum poți obține din fața ecranului semnătura electronică pentru Certificatul de situație de urgență

Firmele românești care au nevoie de semnătura electronică pentru solicitarea unui Certificat de Situație de Urgență (CSU) o pot obține simplu și rapid, fără deplasări inutile, pe baza identificării video la distanță.

Trans Sped este singurul furnizor de pe piața românească ce eliberează semnătură electronică cu certificat calificat pe baza identificării video. Cei care au nevoie de semnătură electronică nu trebuie să se deplaseze la sediul furnizorului sau să aducă personal documente și copii ale actelor de identitate. Toată procedura pentru obținerea semnăturii electronice se realizează exclusiv la distanță, pe baza unei soluții de identificare video certificate în conformitate cu Regulamentul european eIDAS (910/2014).

Certificatele de Situație de Urgență se obțin pe baza declarațiilor pe proprie răspundere care trebuie depuse prin aplicația prevenire.gov.ro. Declarațiile trebuie semnate electronic cu certificat calificat, conform Ordinului Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri nr. 791/2020.

Pentru agenții economici a căror activitate a fost afectată în contextul pandemiei sunt disponibile două tipuri de Certificate:

  1. Albastru – eliberat pentru firmele care cer acordarea certificatului în baza declarației pe propria răspundere din care rezultă întreruperea totală sau parțială a activității, ca urmare a deciziilor emise de autoritățile publice competente în perioada stării de urgență (exemplu: tip HoReCa, cabinete stomatologice, activități de îngrijire personală, tratament balnear, activități de comercializare cu amănuntul a produselor și serviciilor în centrele comerciale în care își desfășoară activitatea mai mulți operatori economici, cu excepția vânzării produselor alimentare, veterinare sau farmaceutice și a serviciilor de curățătorie etc)
  2. Galben – eliberat pentru solicitanții care cer acordarea acestuia în baza declarației pe propria răspundere din care rezultă înregistrarea unei diminuări a încasărilor în luna martie 2020 cu un procent de minimum 25% față de media încasărilor din ianuarie – februarie 2020.

 

Legislația relevantă privind eliberarea Certificatelor de Situație de Urgență cuprinde: Ordinul Ministrului Economiei nr. 791/2020, Ordonanța Militară 1/2020, Ordonanța Militară 2/2020, Ordonanța Militară 3/2020, Decretul nr.195/  2020 privind instituirea Stării de Urgență pe teritoriul României.

Mai multe detalii despre obținerea semnăturii electronice cu certificat calificat pe baza identificării video pot fi accesate aici: https://www.transsped.ro/certificate

 

Trans Sped este prestator de servicii de încredere (Trust Service Provider) și activează pe piața românească din 2004, oferind încă din 2008 semnătură electronică în cloud. Din 2019, Trans Sped a fost certificată, în conformitate cu Regulamentul european eIDAS, pentru identificarea video calificată.